Besteding van het donatiegeld!! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sabrina en Carla Werf - WaarBenJij.nu Besteding van het donatiegeld!! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Sabrina en Carla Werf - WaarBenJij.nu

Besteding van het donatiegeld!!

Door: Carla en Sabrina

Blijf op de hoogte en volg Sabrina en Carla

11 Januari 2009 | Ghana, Kumasi

Besteding van het donatiegeld

Heyy!!

Dit weekend verblijven we op het compound van GoodWorkGhana en we hebben net samen met Yao een overzicht gemaakt van alle spullen die gekocht gaan worden met het donatiegeld. En dan besef je pas hoeveel geld we hebben gekregen van jullie! Omgerekend kunnen we 4500 cedi besteden! En dat is zoveel hier! We kunnen praktisch de hele dagopvang in Kokobeng er mee inrichten! Nog super bedankt allemaal!
Misschien even goed om uit te leggen dat het opvangtehuis in Kokobeng (ten zuidoosten van Kumasi) bestaat uit twee delen: de dagopvang (die volgende week klaar is) en het weeshuis (oplevering in oktober). In eerste instantie zal de focus liggen bij de dagopvang van peuters met werkende moeders. Dit totdat de juiste begeleiders zijn gevonden zodat ook permanente opvang gerealiseerd kan worden. Het projectplan voor het opvangtehuis is te lezen op http://www.goodworkghana.org/NL-site.html

21 Januari verwachten ze de eerste kinderen voor de dagopvang en dan zullen de vrijwilligers ook in het zelfde gebouw verblijven. Dus voor die tijd moeten de onderstaande spullen allemaal gekocht/gemaakt zijn.

Inrichting voor het vrijwilligersdeel:

- 4 Bedden voor vrijwilligers (45 p.st. = 180 cedi)
- 4 Matrassen (75 p.st. = 300 cedi)
- 2 Tafels (50 p.st. = 100 cedi)
- 2 x 3 Stoelen (40 p.st. = 240 cedi)
- 4 Kasten vrijwilligers (50 p.st. = 200 cedi)

Inrichting van de dagopvang:

- Grote keukentafel met 6 zitbanken (600 cedi)
- Keukengerei, denk aan pannen, fufustampers enz. (200 cedi)
- Overige aankleding (100 cedi)
- Commode (300 cedi)
- 6 Kinderbedjes (100 cedi p.st. = 600 cedi)
- 6 Matrassen (20 cedi p.st. = 120 cedi)
- Planken voor opslag van luiers etc (50 cedi)
- 3 Prullenbakken (50 cedi)
- 40 mandjes voor luiers etc. (p.st.3 cedi = 120 cedi)
- Speelmatten (200 cedi)
- Speelkleden (150 cedi)
- Vloerkleed (100 cedi)
- Box (200 cedi)
- Houten speelgoed/loopwagens (Overig geld)
- Klimrek/schommel/fietsen (Overig geld)

Totale uitgaven: 3810 cedi (+/- 2600 euro van de 3100 euro)

Wij vertrekken volgende week ook naar Kokobeng en we zijn heel benieuwd hoe het eruit ziet! We zijn er namelijk nog niet geweest (het is moeilijk bereikbaar)! We zullen dan ook proberen zo snel mogelijk foto’s te maken en te plaatsen!

Tot snel! Liefs Sab & Car

• 11 Januari 2009 - 17:20

Nanda:

Heyy meiden!
    Klinkt goed allemaal! Volgens mij gaat het geld echt supergoed besteed worden daar! Heb er alle vertrouwen in dat het mede dankzij jullie hulp een hele mooie en goede dagopvang gaat worden!! Veel succes weer deze week! We skypen snel weer...

Liefs en dikke kusss Nan

• 11 Januari 2009 - 17:27

Dirk:

Ik mis een begroting op jullie huishoud boekje!!
    Of moeten wij de overtocht zelf betalen?
    xxxx Pa

• 11 Januari 2009 - 17:49

Marije:

Keep the good work going!

• 11 Januari 2009 - 19:02

Laura:

Jullie doen goed werk meiden!
    Super tof!

groetjes uit Warnsveld

• 12 Januari 2009 - 08:42

Celina:

Dit is goed om te horen zeg! Lijkt me een geweldig gevoel dat je zo'n concrete bijdrage kunt leveren. Volg jullie berichten met groot plezier. Veel succes en plezier.
    Celina

• 12 Januari 2009 - 12:26

Fred:

Ik ben het met Dirk eens! Ik mis ook een beetje de nachtelijke bestedingen in de plaatselijke kroeg(en)! Hahah! :P

• 12 Januari 2009 - 14:53

Sjak:

Wow wat een hoop spullen! Top!

• 12 Januari 2009 - 19:05

De Schoentjes:

Wauw!!!
    Wat kan dat geld goed besteed worden daar ,zeg!!!
    Leuk om jullie zo weer op foto's te zien.Gaaf je haar,Sab!!Nog een maar een paar nachies slapen en dan komen jullie pa en ma ook die kant op,SUPER.
    Heel veel succes met alles en we leven erg met jullie mee.Dikke knuffels van ons; Mike,Naomi,Jim,Karel en Fiona.

• 19 Januari 2009 - 13:39

Michelle:

Hoi Sabrina,

Wat een leuke verhalen om te lezen zeg. Er zat even een tijdje tussen nu en mijn vorige bericht, maar ben druk bezig geweest met het klussen in mijn huis. Het is nu bijna af en ik slaap er wel al. Best vreemd, maar doet me goed zo´n nieuwe omgeving, helemaal van mezelf.
    Maar zo te lezen heb jij het ook super naar je zin. Leuk die kersttrip naar de kust. Het is goed hoor, om af en toe ook wat andere delen van het land te zien. En kan je weer uitgerust er tegenaan. Ben echt benieuwd wat en of jullie het allemaal kunnen kopen, wat jullie op jullie lijstje hebben staan. Wel gaaf zeg, dat jullie zo´n heel weeshuis kunnen inrichten. Ben heel benieuwd naar de foto´s.
    Nou blijven genieten he!!!!!!!
    Tot gauw.

dikke hollandse knuf Michelle

• 19 Januari 2009 - 17:32

Marije:

Tijd voor een nieuw verhaaltje:)?
    We want more!!

Knuf Marije